Czym jest Spam Protect & Spam Guard?

Spam Protect to system zabezpieczający pocztę elektroniczną przed codziennym zalewem spamu.

Poczta elektroniczna codziennie bombardowana jest tysiącami niechcianych wiadomości potocznie nazywanych spamem. SPAM - Stupid Pointless Annoying Messages, co można z angielskiego przetłumaczyć jako głupie, bezsensowne i denerwujące wiadomości. To każda wiadomość wysyłana do tysięcy użytkowników, którzy nie wyrazili na to zgody.
Zalew spamem kont pocztowych jest tak ogromny od kilku lat, że konieczne stało się zbudowanie profesjonalnej zapory antyspamowej na serwerach pocztowych.

Telvinet od zawsze stawiał na bezpieczeństwo swoich usług hostingowych i przygotował usługę o nazwie Spam Protect.

Jak działa Spam Protect?

Spam Protect to wielopoziomowa zapora antyspamowa.

Podstawowym elementem ochrony przed spamem jest eliminacja komunikacji z serwerami pocztowymi uznawanymi jako "spamer". Na naszych serwerach wdrożone zostały filtry, które codziennie wyłapują i blokują tysiące listów z zarejestrowanych baz spamerów. Pozwala to na skuteczną eliminację większości niechcianej poczty. Blokowane są zarówno adresy IP spamerów jak i domeny zgłoszone na tzw. BlackLists - listy domen zarejestrowanych jako rozsyłające spam.

Na pierwszym poziomie odrzucana jest wymiana danych z hostami zarejestrowanymi przez wyspecjalizowane podmioty w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz z hostami zaklasyfikowanymi przez mechanizmy analizy ruchu Telvinetu jako potencjalnie niebezpieczne.

Dodatkowo wykorzystane są zarejestrowane w wybranych listach RBL (ang. Real-time Blackhole List) adresy systemów, z których w ostatnich dniach zanotowano dużą wysyłkę niechcianej poczty. Zastosowano przede wszystkim listy zautomatyzowane, dynamicznie dostosowujące swoje rejestry do zmieniającej się sytuacji w Internecie.

Kolejne poziomy stanowią białe i czarne listy naszych użytkowników, zaawansowane filtry antyspamowe oraz Inetlligent Spam Monitoring System.

A jeśli nie otrzymam wiadomości?

Może się zdarzyć, że korzystając z ochrony Spam Protect nie otrzymasz wysłanej wiadomości. Dlatego należy regularnie przeglądać zestawienie zablokowanych przez Spam Protect emaili i wskazywać te, które są oczekiwane i powinny zostać dostarczone do Twojej skrzynki odbiorczej. Dodatkowo dobrym rozwiązanie są indywidulanie budowane listy zaufanych (biała lista) i blokowanych (czarna lista) nadawców poczty. Każdy użytkownik poczty ma możliwość własnego blokowania i wpuszczania nadawców, ponieważ listy działają według priorytetu: lista własna, lista pakietu, lista systemowa. Jeśli na poziomie  systemu zablokujemy strefę xxx.pl, użytkownik może odblokować cokolwiek w tej strefie stosując zapisy na poziomie pakietu lub konta. W tym celu należy zalogować się do panelu Inetadmin swojego konta, a następnie w sekcji filtry dodać do białej listy adres lub całą domenę, z której chcemy otrzymywać listy mimo tego, że nadawca może być czasowo zapisany na BlackLists.

Należy jednak pamiętać, że wiadomość może być odrzucona przez pierwsze poziomy zapory. Z uwagi na to, że dla tych poziomów nie następuje komunikacja z hostami nadawczymi, nie zobaczysz informacji w raportach o zablokowanych emailach. Na szczęście rzadko się zdarza, aby była to oczekiwana wiadomość. W większości blokowany jest nie tylko spam, lecz również nadawcy, którzy zagrażają bezpieczeństwu w Internecie.

Ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby na czarnych listach nie znalazły się serwery Telvinetu. Wdrożyliśmy w naszym systemie mechanizmy, które wyłapują masowo wysyłane listy w określonym przedziale czasowym. Prewencyjnie blokujemy nadawcę na 1 godzinę.
Limity wysyłania określonej ilości listów w przedziale czasowym są zmienne w zależności od wymagań, jakie w danym czasie nakładane są na hostingodawców, aby nie być wpisanym na listę spamerów.

PORTFOLIO

Wybrani klienci

Każdego miesiąca wdrażamy nowe projekty stron WWW.

Zanid
Odra Głoska
Mirs
Loretta
Schweiker
Czer Granit
Pasaż Zielińskiego
Feniks
DOŁĄCZ DO GRONA NASZYCH KLIENTÓW

Podstawowe informacje

Baza wiedzy Telvinet