Masz pytanie? Napisz lub Zadzwoń!

Odpowiemy na Twoje pytania

biuro@telvinet.pl

Konfiguracja programu Opera Mail

Uruchamiamy program OPERA.

Następnie z menu wybieramy NARZĘDZIA, i przechodzimy do sekcji KONTA POCZTY I CZATU.

Pojawia nam się nowe okno z informacją dotyczącą dodania nowego konta pocztowego. Naciskamy klawisz: TAK.


W kolejnym oknie wybieramy typ konta. W naszym przypadku będzie to: ZWYKŁE KONTO POCZTOWE POP3.

 

Następnym krokiem będzie podanie nazwy osoby użytkującej konto oraz naszego adresu email np. kowalski@firma.pl (adres ten będzie adresem zwrotnym dla otrzymującego naszą wiadomość).

Login i hasło

Przechodzimy do kroku kolejnego. W nowym oknie podajemy login oraz hasło do skrzynki pocztowej.

Login - jest to nazwa użytkownika przypisana do skrzynki pocztowej. Informacje na temat loginu oraz hasła dostarczana jest przez operatora.

Teraz musimy podać nazwy naszych serwerów obsługujących pocztę.
Dla poczty przychodzącej ustawiamy: pop3.telvinet.pl
Dla poczty wychodzącej ustawiamy: smtp.telvinet.pl

Jednocześnie możemy ustawić program tak by pozostawiał kopię wiadomości na serwerze. W tym przypadku należy pamiętać o czyszczeniu skrzynki co kilka dni, tak aby nie została zapełniona calkowicie.

 

Mając utworzone nowe konto wybieramy opcję: TAK. Następnie automatycznie zostaniemy przeniesieni do klienta poczty.

 

Kolejnym krokiem jaki musimy wykonać jest zmiana portów serwera wychodzącego (SMTP). W tym celu przechodzimy do menu 'Narzędzia' i wybieramy 'Konta poczty i czatu...'. W okienku które się pojawi zaznaczamy konto i klikamy na przycisk 'Właściwości'.

 

W okienku 'Właściwości konta' przechodzimy do zakładki 'Serwery' i w polu 'Port' dla serwera przychodzącego wpisujemy 995 a w polu 'Port' serwera wychodzącego wpisujemy 465. Dodatkowo należy zaznaczyć 'Bezpieczne połączenie' w obu przypadkach.
Następnie zatwierdzamy zmiany i zamykamy okienko zarządzania kontami.