Kasowanie poczty z konta pocztowego
Po otrzymaniu wiadomości dotyczącej przepełnionego konta pocztowego należy wykonać jedną z poniższych operacji:
- Powiększyć konto pocztowe z poziomu Panelu Administracyjnego - https://inetadmin.ticloud.pl/ (należy posiadać dostęp do konta głównego, a pakiet musi dysponować wolną przestrzenią do wykorzystania).
- Usunąć wybrane wiadomości z poziomu poczty WWW (Webmail) - https://webmail.telvinet.pl/
- Skontaktować się ze swoim opiekunem celem powiększenia pojemności pakietu.
Protokół POP3 bez pozostawiania kopii wiadomości na serwerze
W przypadku pobierania poczty aplikacją taką, jak np. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, za pomocą protokołu POP3 z wyłączoną opcją pozostawiania kopii pobranych wiadomości na serwerze, każde odebranie poczty powinno usunąć dane z serwera.
Jeśli wystąpi sytuacja przepełnienia konta IMAP/POP3 w trybie ściągania poczty i usuwania z serwera może być to spowodowane w następujących sytuacjach:
- Prawdopodobnie program pocztowy nie usuwał prawidłowo listów z serwera.
- Ustawiono zbyt długi okres pozostawiania listów na serwerze.
- Na konto wysłano dużą wiadomość np. o rozmiarze zbliżonym do pojemności konta.
W celu weryfikacji zapełnienia konta można zalogować się do swojego konta pocztowego przez stronę https://webmail.telvinet.pl/ lub do panelu administracyjnego https://inetadmin.ticloud.pl/ , gdzie w sekcji 'Konta' znajduje się lista kont wraz z informacją o zapełnieniu.
Protokół POP3 z pozostawianiem kopii wiadomości na serwerze
W sytuacji, gdy program pozostawia kopię listów na serwerze, należy powiększyć konto pocztowe z poziomu panelu administracyjnego lub usunąć pojedyncze wiadomości z poziomu poczty WWW - https://webmail.telvinet.pl/.
Proszę pamiętać, aby w trakcie kasowania wiadomości program pocztowy był wyłączony.
Problem z usunięciem wiadomości w aplikacji Webmail
W przypadku przepełnienia konta pocztowego w aplikacji Webmail pojawi się komunikat związany z błędem. W takiej sytuacji należy zmienić ustawienia programu.
W celu zmiany ustawień należy kliknąć w link:
Ustawienia -> Ustawienia Serwera -> zaznaczyć tymczasowo 'Usuń wiadomości, gdy przenoszenie do Kosza zawiedzie' -> zapisać ustawienia i przejść ponownie do wiadomości.
Po usunięciu listów należy przywrócić domyślne ustawienia.