Jesteś w dziale: Strona główna » Pomoc » Problemy z pocztą

Problemy z pocztą

Nazwa konta zamiast adresu email

Częstym będem w konfigurowaniu programów pocztowych jest podanie w miejscu nazwy użytkownika adresu email. W przypadku operatora poczty Telvinet jest to błąd. Aby serwer POP3/IMAP poprawnie zautoryzował program pocztowy należy korzystać wyłącznie z nazy konta.

W Telvinecie od samego początku staraliśmy się dostarczać usługi maksymalnie elastyczne. Dlatego z każdym kontem można powiązać dowolnie dużo adresów email. Z drugiej strony, z każdym adresem email można powiązać więcej niż jedno konto. Z cechy tej korzysta wielu naszych klientów.

Przykładowo wiadomości kierowane na adresy funkcyjne jak 'biuro@', 'sprzedaz@', 'bok@', czy 'boa@' przekazywane są do kilku niezależnych odbiorców. Oznacza to, że poszczególni odbiorcy powiązani są nie tylko z własnymi adresami email ale i adresami funkcyjnymi. Zastosowanie takiej struktury obsługi poczty nie pozwala na jednoznaczne wskazanie docelowego konta wyłącznie po samym adresie email. Dlatego uznaliśmy, że korzystanie z poczty wymaga logowania się wyłącznie na nazwy kont. Wszelkie próby zalogowania przy wykorzystaniu adresów pocztowych sakazne są na niepowodzenie.

WebMail - Błąd połączenia z serwerem

Jeżeli aplikacja WebMail zgłasza błędy opisane jako 'Błąd połączenia z serwerem' za jego wystąpienie może odpowiadać brak stosownych katalogów w programie pocztowym.

 

Przykład:
- użytkownik wysyła listy, jednak program nie umie ich zapisać do folderu poczty wysłanej. Takie konto można łatwo naprawić. Trzeba na nowo zbudować strukturę brakujących katalogów.

Robimy to następująco:

  1. Logujemy się na konto użytkownika w poczcie WWW,
  2. Klikamy w ikonkę koło zębate "USTAWIENIA" i wybieramy "FOLDERY",
  3. W kolumnie "FOLDERY" klikamy na ikonkę "+" i dodajemy odpowiednio brakujące katalogi. Najważniejsze, aby dodać brakujące katalogi:
    "Sent" dla poczty wysłanej
    "Drafts" dla szablonów
    "Trash" dla kosza
  4. W celu wskazania folderów po stronie aplikacji Webmail należy wejść w ustawienia: "PREFERENCJE > FOLDERY SPECJALNE > OPCJE GŁÓWNE".

Można utworzyć również inne niezbędne foldery. Jednak powyżej wymienione są wymagane dla poczty WWW.
Niektóre programy takie jak Thunderbird zapisują listy wysłane w folderze "sent-mail'. Taką informację można sprawdzić rozwijając drzewo subskrypcji w programie pocztowym.

Przepełniona skrzynka

*** List wysłany przez automat. Prosimy NIE ODPOWIADAĆ na niego. ***
Szanowny Kliencie!
   Informujemy, że Twoja skrzynka pocztowa 'xxxx' jest zapełniona w 95%. Jeśli skrzynka zostanie całkowicie zapełniona, otrzymywanie kolejnych listów nie będzie możliwe. Proponujemy zatem opróżnić zawartość skrzynki lub zwiększyć jej pojemność, czego można dokonać w naszym Panelu Administracyjnym, pod adresem https://inetadmin.ticloud.pl/
   Z uszanowaniem,
Automatyczny weryfikator zapełnienia skrzynek pocztowych Telvinet.pl
P.S.
   Korzystając z Panelu Administracyjnego możesz zmienić wartość progową zapełnienia Twojej skrzynki, powyżej której nasz automat wysyłać będzie do Ciebie ostrzeżenia (aktualnie wynosi ona 95%).


 

   Jeżeli otrzymałeś powyższy komunikat, oznacza to, że masz zapełenione konto pocztowe. W takiej sytuacji należy:

   1. Sprawdzić w jaki sposób Twój program pocztowy pobiera wiadomości z serwera. Jeżeli używasz ustawień typu POP3 bez pozostawiania kopii wiadomości na serwerze, możesz zignorować powyższe powiadomienie.
   2. Jeżeli Twój program korzysta z połączenia POP3 z opcją pozostawiania wiadomości na serwerze, należy zalogować się do przeglądarki poczty online, korzystając z panelu Twoja Poczta i skasować ręcznie wybrane lub niechciane wiadomości.

   Usuwanie wiadomości z serwera
   Uwaga! Przed przystąpieniem do usuwania pamiętaj aby wyłączyć wszelkie programy typu Outlook, Thunderbird – inaczej nie będzie można usunąć wiadomości.

Nie dochodzą wiadomości

Sprawdzenie kont pocztowych
W przypadku problemów z otrzymywaniem listów nadsyłanych z zewnątrz należy dokładnie sprawdzić raporty listów zablokowanych i otrzymanych na wszystkich kontach, na które list mógł trafić (zgodnie ze zdefiniowanymi adresami pocztowymi). W przypadku przekierowań między kontami należy sprawdzić zarówno raporty na kontach, z których jest przekierowywanie, jak i na kontach, na które listy są przekierowywane.

Sprawdzenie logów serwera
Jeśli listu nie ma ani w listach zablokowanych, ani w otrzymanych na żadnym z kont, a nadawca nie otrzymał żadnego zwrotu, to list mógł w ogóle nie dotrzeć do naszego serwera. W takim przypadku trudno nam zająć jakiekolwiek stanowisko odnośnie do przesyłek, które nigdy do nas nie dotarły. Sprawę należy rozpatrywać w miejscu, gdzie ostatni raz „widziano” list, czyli szukać informacji w logach serwera, przez który został wysłany, z czym do właściwego administratora powinien zwrócić się nadawca listu. Jeśli list został przekazany do naszego serwera, w logu serwera nadawcy powinna być widoczna odpowiedź naszego serwera o postaci „queued as xxxxxxxxxx”. Proszę nam taką informację przekazać i wtedy będziemy w stanie ustalić dalsze losy przesyłki.

Jeżeli serwer nadawcy nie mógł przesłać listu, należy przekazać informację o przyczynach takiego stanu rzeczy – wtedy możemy próbować rozwiązywać problem wraz z administratorem serwera nadawcy.

Zablokowana skrzynka pocztowa

Jeśli w trakcie odbierania poczty zostanie zerwana sesja POP3, użytkownik może otrzymać komunikat:
'Unable to lock maildrop'.

   Sytuacja taka może mieć kilka przyczyn:

  • Program antywirusowy zablokował program pocztowy – aby to sprawdzić, należy zatrzymać skanowanie poczty.
  • Program Outlook ma problem z pobraniem jednej wiadomości (może być uszkodzona) – należy wyłączyć program pocztowy, zalogować się do swojej poczty poprzez Panel Poczty Online i usunąć uszkodzoną wiadomość.

Ograniczenia wielkości załączników

Wśród zgłaszanych do nas problemów pojawia się temat maksymalnego rozmiaru załącznika. Postanowiliśmy szczegółowo to opisać, aby pomóc Państwu uniknąć utrudnień związanych z blokowaniem wysyłania wiadomości, do których dołączone są pliki o zbyt dużym rozmiarze.

Ograniczenie rozmiaru załącznika ma na celu wyeliminowanie prób przesyłania plików, które mogą blokować konta pocztowe. Limity takie są nakładane standardowo, zarówno przez programy pocztowe, jak i operatorów serwerów pocztowych. W przypadku naszych użytkowników maksymalna całościowa wielkość wysyłanej wiadomości wynosi 100 MB. Wartość ta, może być mniejsza, jeżeli korzystają Państwo z programów pocztowych o niższych limitach.


Prosze pamiętać o tym, że:

  • Wartość limitu dotyczy całej wiadomości, czyli wszystkich elementów listu oraz dołączonych załączników (bez względu na to, czy jest to jeden duży plik, czy też większa ilość mniejszych plików).
  • Cała wiadomość, czyli wszystkie elementy listu, jak również załączniki, kodowane są jako ciąg znaków. Automatyczne dodawanie kodowania transportowego może zwiększyć ostateczny rozmiar wiadomości, w niektórych przypadkach nawet do 33%.
  • Każdy program pocztowy może posiadać domyślne limity rozmiarów załączników, przykładowo: Microsoft Outlook 2010 – 20 megabajtów (20480 KB).
  • Możliwość wysłania załączników o większych rozmiarach może być również ograniczona przez limity programu odbiorcy wiadomości.

Mój adres e-mail

Dlaczego odbiorcy widzą adres  konto@telvinet.pl?
 "Wysyłam listy korzystając panelu 'Twoja Poczta' (przeglądarka poczty online) i moi odbiorcy widzą adres konto@telvinet.pl. Mój prawdziwy adres jest inny - skąd ta różnica?"

Zmiana adresu e-mail dla konta pocztowego

   Każde konto może posiadać kilka adresów pocztowych dlatego domyślnie w adresie zwrotnym widnieją dane konto@telvinet.pl. Aby zmodyfikować domyślne ustawienia, należy utwożyć profil domyślny dla swojego konta:

   1. Z menu wybieramy 'OPCJE'.

   2. Teraz z sekcji 'OPCJE GŁÓWNE' wybieramy zakładkę 'INFORMACJE OSOBISTE'.

   3. Kolejnym krokiem jest dodanie nowej tożsamości. Aby to wykonać, należy:
   a) wybrać opcję 'STWÓRZ NOWĄ',
   b) wypełnić pola: 'Nazwa tożsamości', 'Twoje pełne imię i nazwisko', 'Twój adres Od (tu wprowadzamy nasz adres email)'. W sekcji 'Folder poczty wysłanej' ustawiamy 'Użyj domyślnej wartości', a następnie zatwierdzamy całą operację klawiszem 'ZAPISZ OPCJE'.

   4. Od tej chwili odbiorca naszej wiadomości będzie widział nasz aktualny adres email.

Więcej tożsamości

   Możliwe jest utworzenie więcej niż jednej tożsamości (np. dla konta posiadającego kilka adresów e-mail). Aby to zrobić należy dodać kolejną tożsamość zgodnie z powyższym opisem.
   Posiadając już kilka tożsamości podczas pisania listu w oknie 'TWORZENIE WIADOMOŚCI' możemy wybrać odpowiednią wartość z pola 'TOŻSAMOŚĆ'.

PORTFOLIO

Wybrani klienci

Każdego miesiąca wdrażamy nowe projekty stron WWW.

Zanid
Odra Głoska
Mirs
Loretta
Schweiker
Czer Granit
Pasaż Zielińskiego
Feniks
DOŁĄCZ DO GRONA NASZYCH KLIENTÓW

Podstawowe informacje

Baza wiedzy Telvinet

Używamy plików cookies, aby zapewnić najlepszą jakość. Kontynuując korzystanie z naszej strony, zgadzasz się z naszą polityką dotyczącą plików typu cookies.